Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Witam wszystkich czytelników.

Z racji tego że lubię grać w gry wyścigowe i symulatory postanowiłem zbudować własną kierownicę z dodatkowymi akcesoriami. Nie chciałem przerabiać starej gotowej kierownicy do komputera, więc wpadłem na pomysł aby zbudować całe stanowisko.

Materiał o tym stanowisku/ projekcie znajduję się na moim kanale na YT do którego was zapraszam Kierownica do komputera na bazie arduino

Chciałem aby w tym stanowisko znajdowała się kierownica o kącie obrotu 900 stopni, sprzęgło, gaz, hamulec, 8 biegów + wsteczny (8 biegów ponieważ tyle mają niektóre samochody np. w Forza Horizon 4), hamulec ręczny, 2 joystiki (do sterowania maszynami w Farming Simualtor), button matrix 4×5 = 20 przycisków (przypisanych do rożnych akcji w grach) i zegary do wyświetlania prędkości i obrotów.

Tak więc gdzieś w połowie lipca zacząłem szukać potrzebne części. Pierwszym problemem z którym się spotkałem była niewystarczająca ilość wejść w arduino leonardo. Ktoś na tym forum podsunął mi płytki Nucleo 64 na STM32, obawiałem się jednak czy programy które wcześniej znalazłem w internecie będą z nimi współpracować. Bawiłem się naco wcześniej arduino lecz nucleo nie stąd moja niepewność ponieważ zaczynałem dopiero wtedy zabawę z tym wszystkim. Zdecydowałem się jednak zostać przy arduino i zakupiłem 3 płytki, po jednej dla każdego programu który obsługuję inną część stanowiska, ponieważ i tak nie ma prgoramu który ogarnie wszystkie moje rzeczy na raz.

A więc tak:

Arduino Leonardo – program EMC Utility Lite (z początku korzystałem z RFR Whell Configuration elcz sprawiał on problemy) – obsługuję kierownicę, pedały, hamulec ręczny – Link do programu EMCJak zainstalować program

Pierwsze Arduino Pro Micro – program MMJoy2 – obsługuję button matrix i 2 joysticki – Link do programu MMJoy2Jak zainstalować program

Drugie Arduino Pro Micro – program SimHub – obsługuję zegary/wyświetlacze – Link do programu SimHub

Zamówiłem też 20 guzików (push button), 10 styczników krańcowych, 2 joysticki, 2 wyświetlacze Tm1638, 1 wyświetlacz Max7219 (zamówiłem też sterownik silnika BTS7960 lecz na razie nie zakładałem FFB). Rzeczy które miałem w domu to: 2 potencjometry 10k Ohm, stycznik krańcowy ls-11s, kable kawałki plastiku, materiału i gumy. 

Za postawę stanowiska posłużyła mi deska rozdzielcza i fotel od mazdy mx-5 i kierownica od mazdy 626. Całość jest przyspawana do rurki i przykręcona do euro palety. Z racji tego że deska pochodzi z anglika to nie mogłem zamontować zwykłych zegarów w miejscu poduszki pasażera.

IMG_20190906_063355.thumb.jpg.48f67a2b0d62262a47043dcc80f11f1f.jpgIMG_20191208_095056.thumb.jpg.0897f62b10e777348725a0101e9f063d.jpg

Zamieszczam tutaj scheamty podłączeń danych elementów:

477982146_Bocznypanel.thumb.png.4afdf78277124a5806816323450c0c94.png1450695328_Nowebiegi.thumb.png.e6660d1eb4e9fb3d95882b19846ebfc4.pngreceived_371456090222728.thumb.png.ea88cf48bed4614909372800e4b04c99.png

Drugim problemem który chce tu opisać, było przeniesienie/ zczytanie obrotu z kierownicy do arduino. Na początku chciałem wykorzystać enkoder optyczny z swojej starej drukarki, lecz gubił się on często i nie działał dokładnie, więc kupiłem enkoder inkrementalny 600ppr.

IMG_20190915_133328.thumb.jpg.a2c1504307dfda7567f5e0c39f902262.jpgIMG_20191220_164157.thumb.jpg.f5e088a901ffddc97fba3b82a84e3d90.jpgIMG_20200108_191632.thumb.jpg.7ec6cb4a16ee64c48185b57a425d3f22.jpgIMG_20190916_191752.thumb.jpg.59125437b46b4c4fae30ddd6bf114dc6.jpg

IMG_20200108_191743.thumb.jpg.cdddd46c29a80bd319d7719ca91bbc9d.jpgIMG_20200108_191553.thumb.jpg.1f1ae7210f579ca175f1b283f481d6d4.jpg

Nie będę się już tak rozpisywał co jak i gdzie jest skręcone dlatego wszystko pokazane i omówione jest w filmiku do którego link jest na początku posta. Więc to jest dodatkowy materiał dla ciekawych.

Podsumowując: koszt budowy stanowiska zamknął się dla mnie w kwocie 300zl, czas realizacji od pierwszego pomysłu do zbudowania całości i upewnienia się że wszystko jest sprawne to 6 miesięcy.

Tak oto prezentuję się kierownica i jej działanie w grze Forza Horizon 4

IMG_20200105_094801.thumb.jpg.106292a43861e2bdad90d47354210637.jpgIMG_20200105_094843.thumb.jpg.078d09c95a291a9c42ab08312377db62.jpg

ezgif.com-video-to-gif.thumb.gif.9d285882927bc6551be52436a024e868.gif

Ocena: 5/5 (głosów: 5)

Podobne posty

6 komentarzy do “Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?