INFORMACJA: Poniższy post znajduje się w Poczekalni.
Jeżeli:
- miałeś problem z kompilacją i uruchomieniem programu na arduino
- brakowało Ci bibliotek do Twojego programu
- chciałeś zmodyfikować gotowy program ale nie potrafisz programować
- musiałeś ciągle zmieniać port urządzenia
- miałeś pomysł na projekt ale nie potrafiłeś go zaprogramować
to ten artykuł jest na pewno dla Ciebie.
Przedstawiam program dzięki, któremu będziesz mógł zapomnieć o tych wszystkich wyżej wymienionych problemach.
Oprogramowanie jest darmowe i można je pobrać tutaj
Program składa się z 3 typów projektów:
- arduino (dla bardziej zaawansowanych)
- Education Board ( shield do arduino dla początkujących i tych wszystkich którzy nie lubią kabelków :) )
- robot OTTO (dla dzieci i nie tylko)
Po wybraniu interesującego nas projektu mamy okno, na którym będziemy pracować
W panelu po prawej stronie mamy panel: komunikacja, legenda, monitor portów, tutorial oraz ustawienia.
Komunikacja z urządzeniem
Na serial port możemy wysłać pobrane dane z dowolnego czujnika podłączonego do portu Arduino. Należy zastosować opóźnienie aby nie zapchać portu. W tym przypadku odczytujemy dane z analogowego czujnika światła podłączonego do portu A1.
Legenda
Tak wygląda legenda w zależności od wybranego projektu.
Monitor portów (dostępny w projekcie Education board oraz robot Otto)
Po wybraniu monitora portów wgrywa się na arduino program do bezpośredniej komunikacji z płytką Education Board lub robotem OTTO.
Możemy wybierać poszczególne elementy na płytce i bezpośrednio nimi sterować lub odbierać z nich dane.
Tutorial
Z listy tutoriala możemy wybrać interesujący nas temat i wykonać ćwiczenia aby zapoznać się z możliwościami programu.
Menu programu
Oprócz standardowych opcji menu jak: otwórz, zapisz, nowy mamy do dyspozycji zmianę projektu na inny, eksport kodu do pliku *.ino. Możemy również otworzyć ostatnio otwarty projekt lub wybrać jeden z wbudowanych przykładów.
Ustawienia
W ustawieniach pierwszym oknem jest konto w którym mamy informacje o naszej licencji: darmowa (po lewej) do użytku niekomercyjnego oraz licencja edukacyjna (po prawej) wraz z materiałem do zajęć dla szkół i zajęć pozalekcyjnych.
Ponadto mamy linki do wsparcia programu:
- pomysł na zmiany w programie (brakuje Ci czegoś – zgłoś to do nas przez formularz, w nowej wersji powinno się już ukazać)
- brak potrzebnej biblioteki (wyślij zgłoszenie, dodamy ją niezwłocznie)
- znalazłeś błąd – zgłoś go
Ustawienia – ogólne
Możesz tutaj zaznaczyć opcję uproszczony tryb menu i korzystać z innego widoku menu blokowego. Wybierz swój widok i korzystaj z niego.
Zaproś znajomego
Podoba Ci się program – zaproś znajomego aby z niego skorzystał.
O programie
Bloki i zasada działania programu nawiązują do znanego oprogramowania Scratch. Po każdym z bloków kryje się kod który jest wykonywany podczas działania programu. Dlatego mamy możliwość wyboru widoku Projektowanie blokowe i Kod źródłowy.
Jeżeli masz gotowy kod do swojego projektu po prostu wklej go w okno Kod źródłowy i wgraj na Arduino.
Masz możliwość zapisania projektu z kodu źródłowego do plików:
- *.ino – możliwość uruchomienia w Arduino IDE
- *.acdi – uruchomienie w Code Designer w oknie Kod źródłowy
Przykładowy program – stacja pogody na arduino z użyciem czujnika DHT11
Dane z czujnika DHT11 wysyłane są na serial port w którym możemy odczytać wszystkie wskazania a to zaledwie przy użyciu kilku bloczków. Nie musisz się martwić o brak bibliotek, wybór portu czy częste problemy z kompilacją.
Sygnał wizualny w postaci zapalania diody czerwonej, gdy temperatura jest większa niż 26 st.C
Dodatkowo dane z czujnika światła zostały przekształcone z wartości 0 – 1023 na 0 – 100.
Pobierz program i zobacz jak proste może być zaprogramowanie Twojego Arduino.
INFORMACJA: Oceń artykuł aby pomóc mu trafić na stronę główną Majsterkowa.
UWAGA: Zaloguj się, aby móc zagłosować na ten projekt.
Czy program działa z klonami Arduino na CH340?