Czy drabiny potrzebują przeglądu?

Czy drabiny potrzebują przeglądu?

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Cześć Majsterkowicze!

Pewnie nie wiecie, ale drabiny, jak wszystkie inne urządzenia, od czasu do czasu trzeba kontrolować. Wie o tym każdy porządny kierownik budowy. A jak jest u ciebie w domu? Czy robisz okresowy przegląd drabin?

Postanowiłem poruszyć ten temat, bo zauważyłem, że nie jest zbyt „popularny” w sieci. Podejrzewam, że również w realnym życiu, przeglądy drabin, zwłaszcza domowych, nie zdarzają się zbyt często. Oto kilka słów na temat przeglądów kontrolnych drabin.

są używane – nie rzadziej niż raz w roku. Przegląd musi być odnotowany w książce obiektu budowlanego – wzór takiej książki zazwyczaj jest dołączony do drabiny, podobnie jak instrukcja, w której znajdziemy wytyczne dotyczące tej kontroli. Niektóre firmy wymagają, by to ich pracownicy, odpowiednio przeszkoleni, przeprowadzali przegląd – zdarza się to zwłaszcza przy drabinach specjalistycznych.

Jednym słowem – za odpowiedni przegląd odpowiedzialny jest producent, który informuje o nim w dołączonych do drabiny dokumentach. Właściciel jest zaś zobowiązany do regularnego dokonywania tej kontroli.

Przegląd domowej drabiny zawsze warto zrobić podczas wiosennych porządków – sprawdzić zamocowanie poszczególnych części, ocenić stan ogólny i – jeśli jest taka konieczność – dokonać konserwacji. Dotyczy to zwłaszcza drabin, które zimą trzymane są w szopkach i przydomowych komórkach – jeśli nie są wykonane z odpowiednich materiałów, mogą być skorodowane lub miejscami zardzewiałe.

Na tym nie koniec! W warunkach domowo-ogrodowych trzeba sprawdzić czy coś w drabinie nie jest: pęknięte, wgniecione, złamane, poluzowane, czy są wszystkie elementy, czy stan stabilizatora i plastikowych końcówek nie budzi zastrzeżeń. Brak tych końcówek powoduje, że drabina stoi niestabilnie oraz że można porysować np.: podłogę, parkiet (w drabinach domowych). Takie zamienne zapasowe stopki i stabilizatory można dokupić. To części zapasowe niedrogie i niezbędne. Po co kupować nową drabinę skoro jest możliwość naprawienia, albo nawet ulepszenia tej, którą macie?

Polecam części zamienne do drabin marki Alve oraz części zamienne i akcesoria dedykowane do drabin i podestów marki Krause – sam ich używam i bardzo sobie chwalę.

Od stanu drabiny zależy bezpieczeństwo Twoje, Twojej rodziny albo Twoich pracowników. Dlatego na początku roku wpisz do swojego kalendarza termin jej kolejnego przeglądu – i to najlepiej w rubryce „ważne”.

Ocena: 3/5 (głosów: 2)

Podobne posty

Drapak dla kota

Drapak dla kota

7 komentarzy do “Czy drabiny potrzebują przeglądu?

  • Jestem za. Nie raz przekonałem się o tym, że utrzymanie drabiny w dobrym stanie to mniej złamanych nóg, obdartych łokci i rozbitych głów…
    Pracuję jako elektryk, to też drabina jest w moim podstawowym wyposażeniu zaraz obok kombinerek i próbnika napięcia ;)
    Mógłbyś jeszcze coś o ewentualnych naprawach napisać… co wolno, a czego nie…

    Odpowiedz
  • wszystko pięknie, poruszono tu bardzo ważne kwestie dotyczące drabin – ale wydaje mi się ze miejsce tego artykułu jest raczej na forum majsterkowa .

    Odpowiedz
  • Witam!

    Nie chcę aby ktoś pomyślał, że próbuję kogoś obrazić czy wyśmiać, ale za chwilę zaleje forum seria o tym, że noże są ostre, że igły są kujące itp.
    Sam pracuję w firmie, gdzie powołana jest osoba, która między innymi regularnie przegląda drabiny. To wynika jeżeli dobrze pamiętam z przepisów BHP. Ale w prywatnych domach to jeżeli ktoś jest ( nie wiem czy znacie takie słowo, czy to lokalna gwara tu, gdzie mieszkam ) „Paparuch-em” i nie potrafi zadbać o swoje narzędzia to niech nie zabiera się za majsterkowanie. Dla mnie utrzymywanie porządku w warsztacie i sprawdzenie stanu narzędzi i maszyn to naturalny odruch jak np zapięcie pasów.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Czy drabiny potrzebują przeglądu?

Masz uwagi?