Organizer kart Micro SD z pokrowcami – DIY #zróbtolepiejchallenge

Cześć!

W tym artykule chciałbym przedstawić mój projekt organizera kart Micro SD oraz jego wykonanie. Opiszę również po krótce jak wydrukować go na drukarce 3D.

Organizer został wykonany na potrzeby konkursu #zróbtolepiejchallenge, w którym to uczestnicy za zadanie mają zaprojektować i wydrukować na własnej drukarce 3D przedmiot będący tematem danej edycji. Ja spośród dwóch możliwych przedmiotów wybrałem organizer kart pamięci. Ten mój posiada 16 miejsc na karty Micro SD oraz 3 do pokrowca na nie, a dlaczego takie rozwiązanie zastosowałem? Już tłumaczę:

Zapewne użytkownicy drukarek 3D, w których to jako nośnik pamięci wykorzystywane są karty Micro SD wiedzą jak łatwo jest je zgubić, tym bardziej nosząc je w kieszeni. Te są bardzo malutkie, a w przypadku czarnych praktycznie niezauważalne. Dlatego też postanowiłem stworzyć 3 pokrowce, na karty do cyklicznego użytku, które łatwo będzie znaleźć. Pokrowiec wydrukowany z filamentu o jasnym odcieniu na pewno nie zostanie pochłonięty w stercie papierów na biurku i zawsze łatwo będzie go odnaleźć. W przypadku tych kart, które nie są zbyt często używane poza obszarem drukarki znalazło się 16 miejsc w samym stojaku (organizerze).

Wszelkie „gniazda” na karty Micro SD w moim projekcie zostały stworzone tak, aby podczas częstego używania nie powstały uszkodzenia na naszych kartach

Dla zainteresowanych projektem film dotyczący użytkowania oraz uwagi dotyczące tego, jak takowy organizer wydrukować:

Niżej opis procesu produkcji oraz jak wydrukować ten stojak.

Etapy

Projekt

Całość została przeze mnie zaprojektowana w programie Autodesk Fusion 360. Jest to jeden z moich pierwszych tak poważnych projektów.

Organizer kart Micro SD z pokrowcami - DIY #zróbtolepiejchallenge

Dopasowanie

Kiedy drukowałem pierwsze wersje pokrowców miałem problemy z ich dopasowaniem do karty Micro SD. Zależało mi na tym, aby nie ocierał on o środkową część karty, aby ta przypadkiem się nie uszkodziła. Po wielu próbach, które możemy zobaczyć niżej udało się odnaleźć idealny wymiar.Organizer kart Micro SD z pokrowcami - DIY #zróbtolepiejchallenge

Wydruk

W końcu! Wszystko już jest dopasowane idealnie i gotowe do druku. Teraz czas na pierwszy prototyp, a może nawet i końcową wersję?
Do druku głównego elementu użyłem sprawdzonego filamentu Print-ME PLA Ecoline Green Apple oraz filamentu z jaśniejszym odcieniem, tak jak Print-ME PLA Ecoline Neon Kiwi. Filament użyty w tym projekcie otrzymałem właśnie od Print-ME, za co bardzo dziękuję i cieszę się, że mogłem go przetestować, a teraz potwierdzić jego bezproblemowość. Przy jego cenie za kilogram (60zł) całkowity koszt wydruku wszystkich elementów wynosi niecałe 5zł, co czyni go świetną ceną za tak funkcjonalny przedmiot.

Więcej o tym jak to wydrukowałem i jak zalecam napisałem poniżej. 

Jak wydrukować?

Jeżeli dotrwałeś do tego momentu to najprawdopodobniej jesteś zainteresowany/a wydrukowaniem samemu takiego stojaka, już objaśniam jak to zrobić najlepiej:
Pokrowiec – Tutaj sprawa jest całkiem prosta. Drukujemy go w pionie (tak, jak w załączonym pliku .stl) z małą wysokością warstwy – ja dałem 0.1mm i było dobrze, ale u ciebie może to być nie wystarczająco, więc jeżeli wydruk się nie powiódł spróbuj dać jeszcze niższą (pamiętaj o zmianie dyszy). Zalecam drukować go na początku, jedną sztukę, aby w razie gdy będzie źle dopasowany móc zeskalować go i wydrukować jeszcze raz. Wypełnienie dowolne jak i grubość ścian (nie ma znacznego wpływu). Mogą powstać w środku nici filamentu, więc po wydruku spróbuj wsunąć kartę Micro SD z dość dużą siłą do końca, a następnie za pomocą kombinerek lekko nią poruszać. Tak samo z górną częścią, założenia projektu są takie, że góra powinna być łatwa do usunięcia w przypadku gdy pojawią się nici. U mnie się pojawiły, więc musiałem górę wyłamać – więcej o tym na filmie u góry.

Pamiętaj o tym, aby skala dla pokrowca i stojaka była identyczna!

Stojak – A tutaj sprawa już jest trochę cięższa (przynajmniej dla drukarki). Występują mostki, które drukarka ze słabym chłodzeniem może mieć problem wykonać. Ja drukowałem na warstwie 0.2mm, prędkości 70mm/s i grubości ściany górnej 1.6mm. Wypełnienie wynosiło 10% – takie jest dla tego elementu optymalne.

Załączone modele w plikach .stl są już odpowiednio obrócone – ty nie musisz ich modifykować, jedynie dostosowujesz ustawienia.

To wszystko, czym chciałem się tutaj podzielić z Wami. Mam nadzieję, że projekt się spodobał. W razie wątpliwości dotyczących artykułu napisz komentarz – postaram się odpowiedzieć.

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 5/5 (głosów: 3)
print-ME.pl - patron działu Druk 3D

Podobne posty

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?