Radar na Arduino

Radar na Arduino

Cześć, jestem nowy na tym forum, więc zacznę od tego, że się przedstawię.Mam  na imię Kuba mam 11 lat i bardzo interesuję się Arduino, Raspberry Pi oraz AVR.

Jak z tytułu wynika zaprezentuje krok po kroku jak wykonać prosty radar na Arduino. Zacznę od listy  elementów potrzebnych do wykonania naszego urządzenia:
1 szt. Arduino Uno link(Link)lub inne.
1 szt. Czujnik ultradźwiękowy HC-SR04(LINK),                                                                                                                                        1 szt. MicroServo9g(LINK)(Nie może być serwo o ciągłym obrocie).                                                                                                                                                                                  

Całość  wyniesie nas około 48,39zł(Jeżeli kupimy wszystkie części w Nettigo.pl bez doliczonej dostawy).

Przejdźmy do budowy naszego radaru. Ja wykorzystałem dodatkowo na moje Arduino „Sensor Shield v5.0” dla wygodniejszego podpięcia komponentów.Wszystkie połączenia na dołączonym schemacie:Radar na Arduino 

PINY ARDUINO

HC-SR04

Servo

10

TRIG

————————————-

11

ECHO

————————————–

12

————————–

Pulse

GND

GND

GND

+5V

+5V

+5V

 Gdy mamy już wszystko połączone przechodzimy do laptopa/pc z Windowsem(z Mac`ami nie próbowałem).Musimy zainstalować program „Processing” w wersji 3.3.7(najnowszej) i Arduino IDE w obojętinie jakiej wersji(oczywiście nie najstarszej).Gdy już mamy zainstalowane obydwa programy otwieramy plik radar z archiwum na dole(RADAR.zip/RADAR/radar.pde).I w linijce 19 zmieniamy port „COM5” na port, do którego podpięte jest nasze arduino.

Radar na Arduino

Zostawiamy to okienko otwarte i wchodzimy w plik „Radar1.ino”, kompilujemy i wgrywamy na nasze Arduino. Gdy serwo zacznie się obracać przechodzimy z powrotem do okienka programu „Processing” i wciskamy guzik run.Radar na Arduino 

Powinno otworzyć się takie okienko:

Radar na Arduino

Jeśli coś niedziała:                                                                                                                                                                                           

-Sprawdź czy twoje Arduino jest pod tym samym portem COM ,który jest podany w programie radar.pde,

-Czy poprawnie wgrałeś program na Arduino,

Jak nadal wam nie działa to lipa:( , nie wiem co mogło się jeszcze zepsuć.

Żeby wszystko się ładnie trzymało możemy na deseczkę o wymiarach 7×7 cm przykleić klejem na gorąco nasze serwo.

Na koniec filmik z działania

Liczę na pozytywne opinię i komentarze.                                                                                                                                                                        

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 4.78/5 (głosów: 9)
Nettigo - patron działu Elektronika

Podobne posty

28 komentarzy do “Radar na Arduino

  • Na Aliexpress-ie całość nie wyjdzie drożej niż 20zł :)
    Jutro zrobię ten projekcik i zobaczę jak działa. Super że w tak młodym wieku już interesujesz się Arduino. Życzę powodzenia w kolejnych projektach;)

    Odpowiedz
  • Te projekty są sprzed 5 lat. Bardzo ciekawy jest też fakt ,iż wybrałeś TO SAMO IDE. Wynik z processing w języku angielskim i jest dziwnie podobny do w.w. przykładów

    Odpowiedz
  • Dziwne, że „sam” napisałeś ten kod nie znając podstaw informatyki. ŻADEN programista nie usuwa kompatybilności ze starszymi wersjami w swoim ide. Wszystkie starsze kody pójdą na nowszym środowisku. Ciekawe skąd wytrzasnąłeś właśnie processing i javę, a nie np. pythona lub javascripta. Nie zasłaniaj się wersjami, bo to nie ma nic wspólnego z tą sprawą……

    Odpowiedz
    • Chłopaki – nie kłócić się! Z własnego doświadczenia wiem, że czasami tak po prostu jest, że rozkminia się samemu jakiś projekt łącząc strzępki informacji znalezionych w sieci, a później się okazuje, że ktoś to już dawno temu bardzo podobnie opisał.

      Korzystanie z konkretnego IDE też jest często uzasadnione własnie kompatybilnością. Mam jeden swój stary projekt (sterownik pieca w fablabie), do którego trzymam wersję portable IDE 1.0.0, bo na nowszych biblioteki się wysypują i nie chce się kompilować.

      Czasami po prostu różnie bywa. Nikogo nie bronię, ale i jestem daleki od oskarżeń :)

      Odpowiedz
    • O – właśnie się przymierzam do kompilacji firmware do Prusy: https://github.com/prusa3d/Prusa-Firmware

      I cytat z samego początku:
      „it is strongly recommended to use older version „1.6.8”, by which we can assure correct compilation results. Note: in versions 1.7.x and 1.8.x there are known some C/C++ compilator disasters, which disallow correct source code compilation”
      ;)

      Odpowiedz
    • Chłopcze, nie dość że dokonałeś plagiatu („inspirowałem się”, sic!!!), o jeszcze bezczelnie pyskujesz!!!
      Wróć do przedszkola, bo SzP to dla Ciebie zbyt wysoki poziom.

      Odpowiedz
  • Po pierwsze bezczelnie kłamiesz odnośnie swojego wieku, po drugie to już “po pierwsze“ deklasuje cię do dalszej dyskusji z tobą. Za słaby w te klocki jesteś.

    Odpowiedz
      • Ręka cię zdradziła z filmie to po pierwsze :)
        Po drugie konto na tamtym portalu, społeczniówce podałeś inny wiek .
        No i jeszcze YT jest .
        ,a i jeszcze zapomniałem o koncie co ciupiesz sobie w gry :)
        Tyle zbiegów okoliczności by było ^^

        Odpowiedz
        • Po pierwsze niegram sobie w gry ten nick jjest inny niz na steam,konfto na yt mam od taty,a ręke mam małą na filmiku. Jak niewierzysz to niewiem jak mam ci to udowodnic.

          Odpowiedz
          • Skoro nie grasz to dlaczego było logowanie ?
            Nie korzystasz z konta to po co ci one?
            ,a sorry pewnie twój tata gra ,albo sobie wchodzisz dla jaj ?
            Na podstawie tego filmu , można określić twój wzrost , posturę ciała ( po cieniu ) a wiek np. po skórze, czy wielkości ręki.

            Ten film zdradza masę informacji . Jest kopalnią wiedzy o tobie

            Odpowiedz
            • Ale co jakie logowanie???
              To znaczy gram ale na steam mam tylko 1 grę, w którą czasami se pogram.
              Jak nie wierzysz to nie wierz. A i jeszcze jedno, na filmiku nie widzę swojego cienia.

              Odpowiedz
              • Z logowaniem chodzi o to ,że jak się logujesz to jest coś takiego jak ostatnie logowanie czy tam aktywność i wiadomo kiedy się wchodziło :)
                Cień widać gołym okiem , a jak ktoś chce to może sobie w programie zrobić to naniesie punkty z automatu i będzie to bardziej widoczne .

                Moim zdaniem admin powinien weryfikować konta np. na podstawie FB plus nr telefonu i nie było by problemu ,że ktoś ma po kilka kont czy ściemnia w innych sprawach :)

                Odpowiedz
  • Chłopaku, nie daj się… Te sępy będą szarpać tylko dla rozrywki. Rób swoje i nie przejmuj się krakaniem :). Każdy zaczyna od rzeczy znanych, ale nie każdy wymyśla coś, czego jeszcze nie było. Ty masz szansę, oni raczej już nie…

    Odpowiedz
      • Początki są zawsze trudne, nie bierz za bardzo do bani tego co wypisują inni. Następnym razem po prostu napisz ze skorzystałeś z gotowego kodu – skoro ktoś go zamieszcza na stronie, to znaczy że nie ma nic przeciwko temu aby z niego korzystać. Kopiowanie cudzych projektów i podpisywanie się pod nimi jak pod własnymi, to już inna para kaloszy… na przyszłość okaż trochę więcej pokory – to nie boli, człowiek uczy się na błędach…

        Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Radar na Arduino

Masz uwagi?