„Średniowieczne” tarcze na szkolne przedstawienie

Jakiś czas temu pojawił się na Majsterkowie świetny tekst Replika Średniowecznej Tarczy. Ja również dostałem zadanie wykonania kilku tarcz stylizowanych na średniowieczne – z przeznaczeniem na szkolną paradę. I tak… regularnie co roku uzupełniam zapasy szkolnej rekwizytorni:)

Tarcze miały nieść dzieci – w związku z tym ważne było, żeby były lekkie. No i co tu dużo ukrywać – raczej niedrogie w produkcji:)

Zacząłem od wycięcia kół z płyty pilśniowej (średnica ok. 50cm). W płytach przewierciłem otworki na paski:

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 600 zł!

"Średniowieczne" tarcze na szkolne przedstawienie

Przeszyłem przez nie szerokie taśmy na przedramię:

Następnie płytę pokryłem tzw. drewnem cytrusowym. Pochodzi ono… ze skrzynek na owoce zdobytych w pobliskim warzywniaku. Poszczególne bryty nie muszą być nawet super dopasowane. Ewentualne prześwity pilśni można później po prostu zaszpachlować. Ważne, żeby wybierać kawałki drewna o podobnej grubości. Na tym etapie jeszcze nie przycinam brytów do kształtu pilśni.

Drewno przykleiłem do płyt za pomocą wikolu. Konieczne jest tu ściśnięcie tarcz między np. dwoma płytami meblowymi. W ten sposób bryty się nie wypaczą i porządnie przylgną do pilśni.

Po wyschnięciu, tarczę należy wyszlifować – ja użyłem szlifierki oscylacyjnej.

Następnie obciąłem tarcze do kształtu pilśni.

Teraz kolej na malowanie. Użyłem lakierobejcy w kolorze palisandru. Po nałożeniu dałem jej chwilę przeschnąć (dosłownie kilka minut) – ale zaraz przetarłem powierzchnię papierem ściernym.

W ten sposób uzyskałem efekt „zużycia” sprzętu. Gdy bejca całkowicie wyschła, położyłem jeszcze warstwę czy dwie przezroczystego lakieru dla ochrony.

W następnym kroku obłożyłem obrzeże skóropodobną dermą. Do jej przyklejenia użyłem gorącego kleju. Nie ma nawet potrzeby robić to super dokładnie – będzie wyglądać naturalniej:)

Na koniec przykleiłem ozdobne „ćwieki”. Zrobiłem je z guzików oraz kształtek odciśniętych z modeliny i wypalonych.

Wszystko pomalowałem srebrną farbą.W tej roli świetna jest np. vallejo liquid silver. Dodatkowo cieniuję ją czarnym tuszem (mocno rozcieńczonym).

Ozdoby przykleiłem na gorący klej.

Gotowe:

Jedna ze sztuk na żywo podczas tegorocznej parady:

Wykonanie takich tarcz zajmuje nie więcej niż jedno popołudnie. Większość materiałów można pozyskać za darmo (skrzynki z warzywniaka!) – koszt takiej tarczy to dosłownie kilka złotych.Przyda się kilka narzędzi – jak szlifierka oscylacyjna czy wyrzynarka. A razem… całkiem niezła zabawa – tak podczas roboty jak i parady:)

Ocena: 4.91/5 (głosów: 11)
Kammar24.pl - patron działu Drewno

Podobne posty

4 komentarzy do “„Średniowieczne” tarcze na szkolne przedstawienie

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?