Które CB-Radio warto kupić? Sprawdziliśmy to dla Was!

Cześć,

dla większości z Was CB-Radio kojarzy się tylko i wyłącznie z informowaniem się o korkach i miśkach na drodze. Dla mnie, jako dinozaura, radio CB było czymś więcej. W czasach, gdy internet był liczony w impulsach, a o telefonach komórkowych słyszało się tylko w amerykańskich filmach, radia CB były jednym z podstawowych środków komunikacji między mną, a moimi znajomymi. Każdy z nas miał w domu radio, a na dachu minimum 5,5-metrową antenę. Mało tego – radia CB montowaliśmy nawet na rowerach :D

Za pomocą CB mogliśmy nie tylko porozmawiać, ale także stworzyć prymitywną sieć, w której mogliśmy popisać miedzy sobą na czacie, czy nawet wysyłać sobie obrazki.

Obecnie każdy ma komórkę i szybki dostęp do sieci, więc rola CB ograniczyła się w zasadzie jedynie do komunikowania ze sobą kierowców. Niemniej bardzo się ucieszyłem, gdy zaproponowaliście na Fejsie właśnie taki temat na test :)

Do testów, wspólnie z naszym partnerem – firmą eport2000.pl – wytypowaliśmy cztery modele, które wybraliśmy spośród popularnych i stosunkowo dobrych, ale nadal osiągalnych cenowo sprzętów.

W testach udział wzięły radia CB:

Które radio wypadło najlepiej? Odpowiedź w odcinku:

Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania, piszcie śmiało!

A już w kolejnym odcinku będziecie mogli zobaczyć test anten CB. Jeżeli nie chcecie go przegapić, dajcie nam suba!

Pozdrawiam!
Łukasz

Ocena: 5/5 (głosów: 3)

6 komentarzy do “Które CB-Radio warto kupić? Sprawdziliśmy to dla Was!

  • Presidenty w tym tescie miały muRate, takze ten test juz na początku był przesądzony.
    Gadka rzeczowa i miarę bez większego pitolenia.
    Alan 87 dalej jest używany, i chwalony, jego klony również. Lincoln podobnie.
    Brakuje tu jeszcze Harrego III który jest droższym odpowiednikiem Legenda III, dlaczego? Już spieszę z wyjaśnieniami… Harry III ma lepsze filtry, rf gain itp.
    Generalnie im mniejsze radio tym powinienieś mniej wymagać od szumofonu, brakuje tu yosanów które już na sam początek wymagaja poprawy.
    I wracając do zasięgów: 3 km to coś baaaardzo mało. 10km powinno być łatwością… Stroiliście anteny? Coś mi tu nie halo.
    Z legenda III rozmawiałem z bazą oddaloną o prawie 30km, to już coś, po dłubnięciu w radiu osiągnąłem pare km więcej.
    Na innym radiu przy około 10W rozmawiałem z centrum miasta, gdzie po drodze były stare żelbetonowe bloki- i z bazą 40km osiągnąłęm.
    Ale test bardziej dla mobilków, chwali się ze chciałes przetestować. Generalnie radia nie używasz na postoju a w trasie, gdzie masz silnik odpalony i mijasz różne obiekty generujące QRM-y (czyt. zakłócenia). A pracujący silnik też potrafi wiele napsuć krwi. Dlatego polecam test danego radiotelefonu w danym pojeździe, by nie było rozczarowania że zakłóca. :)

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?