Zamek szyfrowy Arduino

Zamek szyfrowy Arduino

Cześć!

Dziś pokażę wam jak zrobić prosty zamek szyfrowy na Arduino.

MATERIAŁY:

  • Arduino (ja wykorzystałem Mega)

  • keypad 4×4
  • wyświetlacz LCD 2×16 + konwerter I2C

  • dioda + rezystor(100 Ohm dla zielonej)

  • płytka stykowa
  • przewody

  • serwo (np. SG-90)

Wszystkie potrzebne elementy przedstawia zdjęcie.

Zaczynamy od złożenia wszystkiego w całość na płytce stykowej. Wszystko łączymy jak rysunku:

Teraz należy ściągnąć wszystkie potrzebne biblioteki(LiquidCrystal_I2C, Password, Keypad) i możemy wgrać program, szkic napisałem samemu jest bardzo prosty w swojej budowie, zachęcam do przeanalizowania, starałem się wszystko skomentować.

GOTOWY PROJEKT

Teraz wystarczy wpisać hasło(1234) i nacisnąć gwiazdkę na klawiaturze. Na ekranie pojawi się napis „OTWARTE”, dioda się zaświeci, servo się przekręci o 90*(kąt do ustawienia w programie) po 5 sekundach(czas do ustawienia w programie) wszystko wróci do pierwotnego stanu.

Podczas gdy wpiszemy złe lub niepełne hasło wyświetla się napis „ZLE”, który po chwili gaśnie. Jeżeli wpiszemy przypadkiem złe hasło wystarczy nacisnąć przycisk # aby wyczyścić ekran i móc wpisać prawidłowe hasło.

Teraz wystarczy przystosować servo do zamykania np. szafy, szuflady, drzwi, jeśli ktoś ma drukarkę 3D to może coś takiego(należy pamiętać, że jeśli serwo ma obciążenie to pobiera więcej prądu i nie może być zasilane z Arduino tylko z zewnętrznego zasilacza). Ten etap zostawiam wam.

Zachęcam do rozbudowy projektu(zablokowanie po kilkukrotnym wpisaniu złego hasła, otwieranie za pomocą telefonu, komputera a może RFID), ogranicza was wyłącznie wyobraźnia, dzięki za przeczytanie i miłego dnia!

Ocena: 5/5 (głosów: 5)
Nettigo - patron działu Elektronika

Podobne posty

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?