Kubki z własnym logo robione metodą piaskowania

Hejka majsterkowicze! Jakiś czas temu obiecałem Wam przygotowanie postu o robieniu kubków z własną grafiką. Żeby nie być gołosłownym, odpaliłem dzisiaj kompresor, załadowałem piasek i przygotowałem dosyć obszerny materiał na ten temat :)

Co nam będzie potrzebne?

Do przygotowania projektu będziemy potrzebować jakiegoś kubka, wydrukowanej grafiki, taśmy dwustronnej, nożyczek (lub nożyka do tapet):

Oprócz tego nie obejdzie się bez kompresora, pistoletu do piaskowania i wiaderka piasku :)

Od czego zacząć?

Pracę zaczynamy od wycięcia wydrukowanych grafik i naklejenia ich na taśmę dwustronną:

Następnie jak najdokładniej wycinamy samą grafikę:

I naklejamy na kubek:

Ważne jest, żeby dobrze docisnąć całość do kubka. Przed naklejeniem warto też kubek umyć, żeby taśma lepiej się trzymała.

Mając tak przygotowany kubek możemy wytoczyć cięższe działa i zabrać się za piaskowanie :D Do tego będziemy potrzebować kompresora, pistoletu do piaskowania i wiadra piasku ;) Ja do piaskowania użyłem kompresora BASS Polska, który ostatnio dla Was testowałem.

Do kompresora podpiąłem pistolet do piaskowania Parkside, który kupiłem kiedyś w Lidlu. I tutaj szczerze Wam powiem, że praca z tym pistoletem to męczarnia :( Ten zbiornik na piasek pozwala na tylko kilkanaście sekund pracy! Przy piaskowaniu jednego kubka musiałem go napełniać aż cztery razy! Jeżeli dopiero przymierzacie się do zakupu pistoletu, zdecydowanie rozglądajcie się za takimi, które nie mają zbiornika, lecz wężyk, który się po prostu wciska do wiadra z piaskiem.

Od biedy można odkręcić zbiornik i założyć na rurkę zasysającą piasek kawałek gumowego węża, ale wpadłem na to dopiero po skończeniu piaskowania kubków ;)

Do piaskowania użyłem drobnego piasku do piaskownic (rozmiar ziaren do 0,2mm), który kupiłem w Castoramie w cenie ~7zł za 10kg. Taki drobny piasek świetnie nadaje się do piaskowania delikatnych powierzchni. Pamiętajcie tylko o tym, żeby przed piaskowaniem dobrze go wysuszyć (np. w piekarniku:)

Po wypiaskowaniu kubek będzie wyglądał mniej więcej tak:

Przy piaskowaniu trzeba uważać, żeby nie zedrzeć całego papieru naklejonego na kubek :D Na powyższym zdjęciu widać, że symbol diody znajdujący się w środku loga zaczął już powoli odłazić. Na szczęście to tylko papier się rozwarstwił, więc sam kubek nadal był chroniony przez taśmę dwustronną.

Po odklejeniu szablonu kubek jest już gotowy:

Prawda, że cudne? :D

A może odwrotnie?

Na ostatnim kubku postanowiłem spróbować nanieść logo w negatywie – czyli cały kubek zostawić błyszczący, a wypiaskować jedynie samo logo.

Analogicznie do wcześniejszych kroków, najpierw musimy wyciąć szablon. Tutaj niestety było już zdecydowanie ciężej, bo o ile wcześniej większość można było równiutko wyciąć nożyczkami, o tyle tutaj była to już zabawa tylko nożykiem:

Następnie naklejamy szablon na kubek i zaklejamy taśmą klejącą (najlepiej jakąś grubszą) cały kubek, zostawiając tylko samo logo:

Przy piaskowaniu negatywu zeszło na szczęście zdecydowanie mniej pasku :) Całe logo udało się wypiaskować na jednym zbiorniku, co zostało uwiecznione na poniższym filmiku:

Wybaczcie, że nagrywałem z daleka, ale nie chciałem stawiać aparatu zbyt blisko tej chmury piachu ;)

Po piaskowaniu kubek wyglądał tak:

Kubeczki gotowe!

I gotowe! Wszystkie moje kubeczki (ten czarny robiłem wcześniej) prezentują się tak:

A tutaj macie jeszcze zbliżenie na samo logo:

Na tym ostatnim strasznie widać nierówne cięcia, ale samo logo w negatywie prezentuje się bardzo fajnie. Najlepiej by było chyba zamówić sobie gdzieś grafiki wycięte z folii samoprzylepnej – wtedy wszystko byłoby równiutkie, a nam odpadłaby większość roboty :)

Chociaż nie powiem – te wszystkie nierówności też mają swój urok!

Konkurs!

Na koniec mam dla Was mały konkursik :) Oddam jeden z kolorowych kubków (czerwony lub pomarańczowy) osobie, która… przekona mnie do tego w komentarzach :) Daję Wam czas do 20 sierpnia.

No to co? Zdrówko!

Ocena: 4.68/5 (głosów: 44)

Podobne posty

UTO – MIEJSKI BIEGACZ

UTO – MIEJSKI BIEGACZ

WitamTym razem chciałbym wam przedstawić relację z remontu i modernizacji Rollpeta, można też spotkać nazwę…

76 komentarzy do “Kubki z własnym logo robione metodą piaskowania

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?