Słuchawki od innego telefonu nie działają poprawnie z Twoim smartfonem? Zobacz, jak je przerobić.

Hej!
Jakiś czas temu sprawiłem sobie nowego smartfona – OnePlus One. Sprzęcik pierwsza klasa, ale niestety producent nie zdecydował się na dołączenie do zestawu żadnych słuchawek. Chcąc nie chcąc byłem zmuszony odkopać w czeluściach mojej biurkowej szuflady słuchawki od poprzedniego smartfona. Niestety, jak się okazało, nie były one do końca kompatybilne z OPO. Z tego, co udało mi się wyczytać w sieci, OPO ma zamienione miejscami dwa styki we wtyku Jack (tak, jak w iPhone i iPad).

Objawy były takie, że po podłączeniu słuchawek dźwięk był strasznie zniekształcony. Dopiero po wciśnięciu i przytrzymaniu przycisku w pilocie wszystko wracało do normy. Natomiast po wypięciu i ponownym podłączeniu słuchawek telefon sam się wyciszał (tak, jak by się trzymało przycisk vol-) i póki słuchawki były podłączone, nie dało się podkręcić głośności.

Nie miałem czasu na bieganie po sklepach i szukanie kompatybilnych słuchawek, więc postanowiłem przerobić swoje.

Jak przerobić słuchawki?

Wyjścia są dwa – albo przeciąć kabel, polutować wszystko jak trzeba i założyć na niego kawałek koszulki termokurczliwej (jak np. przy naprawie przeciętych słuchawek), albo całą modyfikację wykonać w pilocie. Zależało mi na zachowaniu estetyki, więc zdecydowałem się na to drugie wyjście.

Pilota otworzyłem za pomocą ostrego noża, wciskając ostrożnie jego ostrze w miejscu łączenia dwóch połówek obudowy pilota:

Mój pilot od środka wyglądał tak:

Cała modyfikacja polegała za zamienieniu miejscami tych dwóch zaznaczonych żył – niebieskiej i miedzianej, które były przylutowane do przycisku:

Po zamienieniu miejscami obu żył wystarczy już tylko wcisnąć wszystko z powrotem do obudowy pilota:

I to wszystko! Wszystko teraz chodzi idealnie – zarówno same słuchawki, jak i mikrofon wraz z przyciskiem.

Jak widzicie, modyfikacja jest banalnie prosta, a dzięki niej możecie używać swoich ulubionych słuchawek ze sprzętem, który pierwotnie nie za bardzo chciał z nimi współpracować :)

Pozdrawiam!
Łukasz

Ocena: 4.24/5 (głosów: 58)

Podobne posty

17 komentarzy do “Słuchawki od innego telefonu nie działają poprawnie z Twoim smartfonem? Zobacz, jak je przerobić.

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?