Witam.
Chciałbym się z Wami podzielić tym co udało mi się stworzyć po miesiącu od zakupu mojego pierwszego Arduino Leonardo.
Każdy z graczy (zwłaszcza lubiących Symulatory) lubi kontrolować grę w wygodny dla siebie sposób. Niestety większość symulacji przez swoją złożoność funduje nam przymus rozglądania się za pomocą myszki i szukania odpowiednich przycisków. Można to oczywiście w większości przypadków załatwić za pomocą skrótów klawiaturowych, ale zwłaszcza w przypadku symulacji ilość funkcji komplikuje całą sprawę i korzystanie z klawiatury ogranicza przyjemność z rozgrywki.
Lekarstwem na to może być KONTROLER!!!
Niestety Kontrolery, które możemy kupić są albo mało efektywne i nie do końca dostosowane do naszej gry albo (jak w moim przypadku…) bardzo drogie.
…jedyny sposób to ZBUDOWAĆ WŁASNY KONTROLER.
Opiszę swoje zmagania na podstawie budowy DWÓCH KONTROLERÓW do AIRBUSA A320 w grze Flight Simulator X.
- OD CZEGO ZACZĄĆ:
Na samym początku warto zastanowić się, jakie funkcje w grze możemy kontrolować za pomocą skrótów klawiaturowych, a które z nich chcielibyśmy kontrolować i w jaki sposób. Czy to za pomocą zwykłego przycisku czy może przełącznika albo pokrętła. Potem trzeba je starannie policzyć, gdyż oczywiście ilość pinów w Arduino nie jest nieskończona (ale i na to jest sposób, ale o tym później). Ja nie miałem tego problemu, ponieważ wszelakie dodatki do mojej gry oferują duże możliwości kontroli za pomocą skrótów.
- OBUDOWA I KOMPONENTY:
Bardzo zależało mi, aby wygląd moich kontrolerów był zbliżony do paneli kontrolnych w prawdziwym kokpicie, pozostało więc tylko wybranie obudowy oraz podobnych do zainstalowanych w prawdziwym samolocie przycisków i przełączników. Obudowę postanowiłem kupić. Wydatek dosłownie kilku złotych, a bardzo ułatwiło mi to pracę.
- PRZYGOTOWNIE OBUDOWY
Na samym początku warto zaprojektować i wydrukować sobie już gotowy wygląd panelu. Ułatwia to rozplanowanie otworów. U mnie z uwagi na liczbę przycisków było to nie lada wyzwaniem.
Po zamocowaniu przycisków przyszedł czas na zlutowanie całego układu.
- LUTOWANIE UKŁADÓW
Jeśli ilość przycisków w projekcie przekracza możliwości Arduino, a w moim przypadku tak było, można użyć Ekspanderów. Ja zużyłem ich maksymalną ilość (czyli 8 jednego typu).
Sam schemat jest bardzo prosty i nie wymagał ode mnie jakiejś większej wiedzy. Każdy przycisk ma swój osobny PIN, a przełączniki 3-funkcyjne są po prostu podłączone do różnych napięć (jedna nóżka do 3,3V a druga do 5V) a całość do Pinu analogowego, który monitoruje jaka jest obecna wartość napięcia (SCHEMATY NA KOŃCU ARTYKUŁU).
Jeśli gra na to pozwala, można również użyć wyświetlacz, który będzie nam wyświetlał jakieś dane z gry lub też dane wprowadzane za pomocą przycisków. Ja wyświetlacz podpiąłem bezpośrednio do Arduino natomiast przyciski przez EKSPANDERY PCF 8574 (mają dobrze napisaną Bibliotekę pod Arduino).
Po zmontowaniu i zlutowaniu całego układu czas na…
- PROGRAMOWANIE
Dla mnie była to rzecz prosta i trudna zarazem. Moje kontrolery działają podobnie jak klawiatura.
Po wciśnięciu przycisku wysyłają odpowiednią kombinację przycisków. Trudnością było dostosowanie programu tak, aby dane na wyświetlaczu reagowały tak samo jak na wyświetlaczu w grze. Również sama ilość przycisków była trudna do ogarnięcia, ale żeby nie pomylić się przy pisaniu programu spisałem sobie, na którym pinie jest dany przycisk (SZKICE NA KOŃCU ARTYKUŁU).
Jeśli chodzi o wyświetlanie danych wysyłanych przez grę też nie było to trudne, ponieważ do mojej gry istnieje programik, który wyciąga odpowiednie dane z gry i wysyła je do Arduino przez port szeregowy. Wystarczyło je odczytać, odpowiednio „obrobić” i wyświetlić w odpowiednim miejscu na wyświetlaczu.
- WYGLĄD KONTROLERA
Najprostszym sposobem na dobry wygląd panelu jest wydrukowanie go na papierze fotograficznym.
Ja skorzystałem z usługi wydruku natychmiastowego zdjęć w jednym z salonów… (może nie będę robił reklamy), a następnie nakleiłem zdjęcie za pomocą dobrej taśmy dwustronnej. Kosztowało mnie to 2zł, a jak się zniszczy to zawsze mogę wydrukować następny i przykleić.
Sam wygląd przycisków też jest efektem naklejenia na nie papieru foto.
PODSUMOWANIE
Cała zabawa w zrobienie tych kontrolerów pochłonęła mnie na jakieś 2 tygodnie. Ale było warto. Wiele się przy tym nauczyłem, a zaczynałem od zera. Nigdy się w to wcześniej nie bawiłem.
Kontrolowanie samolotu stało się dużo przyjemniejsze, a przede wszystkim dużo bardziej zbliżone do pilotowania w realnym świecie. ;)
Pozdrawiam,
P.S. Przepraszam, że opis mało szczegółowy od strony elektroniki…
…chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Zapraszam również do obejrzenia kontrolerów podczas pracy:
…i jeszcze takie małe usprawnienie z ostatnich dni…
Kontroler MCDU zamontowany na przepustnicy.
(w końcu Majsterkowania nigdy dość! :D )
SCHEMAT PODŁĄCZENIA I SZKIC DLA KONTROLERA MCDU
(z jednym wyświetlaczem):
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 |
#include <PCF8574.h> #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal.h> #define debounce 20 #define holdTime 500 char altKey = KEY_RIGHT_ALT; char ctrlKey = KEY_LEFT_CTRL; int buttonVal = 0; int buttonLast = 0; long btnDnTime; long btnUpTime; boolean ignoreUp = false; LiquidCrystal lcd(12, 11, 7, 6, 5, 4); byte arrowLeft1[8] = { B00010, B00110, B01011, B10000, B01011, B00110, B00010, B00000 }; byte arrowLeft2[8] = { B00000, B00000, B11111, B00001, B11111, B00000, B00000, B00000 }; byte ovfy[8] = { B00000, B00000, B00100, B01010, B10001, B11111, B00000, B00000 }; byte arrowLeft[8] = { B00000, B00100, B01000, B11111, B01000, B00100, B00000, B00000 }; byte arrowUp[8] = { B00000, B00100, B01110, B10101, B00100, B00100, B00000, B00000 }; byte arrowRight[8] = { B00000, B00100, B00010, B11111, B00010, B00100, B00000, B00000 }; byte arrowDown[8] = { B00000, B00100, B00100, B10101, B01110, B00100, B00000, B00000 }; PCF8574 expander0; PCF8574 expander1; PCF8574 expander2; PCF8574 expander3; PCF8574 expander4; PCF8574 expander5; PCF8574 expander6; PCF8574 expander7; volatile long counter = 0; int NPMval = 0; //================================================================================================================================================ //================================================================================================================================================ void setup() { lcd.createChar(6, arrowLeft1); lcd.createChar(7, arrowLeft2); lcd.createChar(1, ovfy); lcd.createChar(2, arrowLeft); lcd.createChar(3, arrowUp); lcd.createChar(4, arrowRight); lcd.createChar(5, arrowDown); lcd.begin(16, 2); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("=MCDU="); lcd.setCursor(1, 1); expander0.begin(0x20); expander1.begin(0x39); expander2.begin(0x3A); expander3.begin(0x3B); expander4.begin(0x3C); expander5.begin(0x3D); expander6.begin(0x3E); expander7.begin(0x3F); expander0.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander0.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander1.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander2.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander3.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander4.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander5.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander6.pinMode(7, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(0, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(1, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(2, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(3, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(4, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(5, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(6, INPUT_PULLUP); expander7.pinMode(7, INPUT_PULLUP); Keyboard.begin(); } //================================================================================================================================================ //================================================================================================================================================ void loop() { int pO = HIGH; int pN = HIGH; int pM = HIGH; int pL = HIGH; int pG = HIGH; int pH = HIGH; int pI = HIGH; int pJ = HIGH; int pR4 = HIGH; int pR3 = HIGH; int pR2 = HIGH; int pR1 = HIGH; int pPROG = HIGH; int pPERF = HIGH; int pR6 = HIGH; int pR5 = HIGH; int pD = HIGH; int pE = HIGH; int pMCDU = HIGH; int pINIT = HIGH; int pC = HIGH; int pB = HIGH; int pA = HIGH; int pF = HIGH; int pAL = HIGH; int pAU = HIGH; int pAR = HIGH; int pAD = HIGH; int pN4 = HIGH; int pN3 = HIGH; int pN2 = HIGH; int pN1 = HIGH; int pK = HIGH; int pP = HIGH; int pQ = HIGH; int pR = HIGH; int pX = HIGH; int pY = HIGH; int pT = HIGH; int pS = HIGH; int pCLR = HIGH; int pOVFY = HIGH; int pSPC = HIGH; int pSL = HIGH; int pW = HIGH; int pV = HIGH; int pU = HIGH; int pZ = HIGH; int pN5 = HIGH; int pN6 = HIGH; int pN9 = HIGH; int pN8 = HIGH; int pNPM = HIGH; int pN0 = HIGH; int pND = HIGH; int pN7 = HIGH; int pFPLN = HIGH; int pDIR = HIGH; int pL6 = HIGH; int pL5 = HIGH; int pL1 = HIGH; int pL2 = HIGH; int pL3 = HIGH; int pL4 = HIGH; int O = expander0.digitalRead(0); int N = expander0.digitalRead(1); int M = expander0.digitalRead(2); int L = expander0.digitalRead(3); int G = expander0.digitalRead(4); int H = expander0.digitalRead(5); int I = expander0.digitalRead(6); int J = expander0.digitalRead(7); int R4 = expander1.digitalRead(0); int R3 = expander1.digitalRead(1); int R2 = expander1.digitalRead(2); int R1 = expander1.digitalRead(3); int PROG = expander1.digitalRead(4); int PERF = expander1.digitalRead(5); int R6 = expander1.digitalRead(6); int R5 = expander1.digitalRead(7); int D = expander2.digitalRead(0); int E = expander2.digitalRead(1); int MCDU = expander2.digitalRead(2); int INIT = expander2.digitalRead(3); int C = expander2.digitalRead(4); int B = expander2.digitalRead(5); int A = expander2.digitalRead(6); int F = expander2.digitalRead(7); int AL = expander3.digitalRead(0); int AU = expander3.digitalRead(1); int AR = expander3.digitalRead(2); int AD = expander3.digitalRead(3); int N4 = expander3.digitalRead(4); int N3 = expander3.digitalRead(5); int N2 = expander3.digitalRead(6); int N1 = expander3.digitalRead(7); int K = expander4.digitalRead(0); int P = expander4.digitalRead(1); int Q = expander4.digitalRead(2); int R = expander4.digitalRead(3); int X = expander4.digitalRead(4); int Y = expander4.digitalRead(5); int T = expander4.digitalRead(6); int S = expander4.digitalRead(7); int CLR = expander5.digitalRead(0); int OVFY = expander5.digitalRead(1); int SPC = expander5.digitalRead(2); int SL = expander5.digitalRead(3); int W = expander5.digitalRead(4); int V = expander5.digitalRead(5); int U = expander5.digitalRead(6); int Z = expander5.digitalRead(7); int N5 = expander6.digitalRead(0); int N6 = expander6.digitalRead(1); int N9 = expander6.digitalRead(2); int N8 = expander6.digitalRead(3); int NPM = expander6.digitalRead(4); int N0 = expander6.digitalRead(5); int ND = expander6.digitalRead(6); int N7 = expander6.digitalRead(7); int FPLN = expander7.digitalRead(0); int DIR = expander7.digitalRead(1); int L6 = expander7.digitalRead(2); int L5 = expander7.digitalRead(3); int L1 = expander7.digitalRead(4); int L2 = expander7.digitalRead(5); int L3 = expander7.digitalRead(6); int L4 = expander7.digitalRead(7); { if ((O != pO) && (O == LOW)) { lcd.print("O"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('o'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pO = O; } if ((N != pN) && (N == LOW)) { lcd.print("N"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('n'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN = N; } if ((M != pM) && (M == LOW)) { lcd.print("M"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('m'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pM = M; } if ((L != pL) && (L == LOW)) { lcd.print("L"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('l'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pL = L; } if ((G != pG) && (G == LOW)) { lcd.print("G"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('g'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pG = G; } if ((H != pH) && (H == LOW)) { lcd.print("H"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('h'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pH = H; } if ((I != pI) && (I == LOW)) { lcd.print("I"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('i'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pI = I; } if ((J != pJ) && (J == LOW)) { lcd.print("J"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('j'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pJ = J; } if ((R4 != pR4) && (R4 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('0'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(14, 0); lcd.write(4); lcd.print("4"); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pR4 = R4; setup(); } if ((R3 != pR3) && (R3 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('9'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(14, 0); lcd.write(4); lcd.print("3"); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pR3 = R3; setup(); } if ((R2 != pR2) && (R2 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('8'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(14, 0); lcd.write(4); lcd.print("2"); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pR2 = R2; setup(); } if ((R1 != pR1) && (R1 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('7'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(14, 0); lcd.write(4); lcd.print("1"); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pR1 = R1; setup(); } if ((PROG != pPROG) && (PROG == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('h'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("-PROG-"); delay(1000); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("=MCDU="); lcd.setCursor(counter, 1); pPROG = PROG; } if ((PERF != pPERF) && (PERF == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('j'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("-PERF-"); delay(1000); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("=MCDU="); lcd.setCursor(counter, 1); pPERF = PERF; } if ((R6 != pR6) && (R6 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('='); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(14, 0); lcd.write(4); lcd.print("6"); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pR6 = R6; setup(); } if ((R5 != pR5) && (R5 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('-'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(14, 0); lcd.write(4); lcd.print("5"); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pR5 = R5; setup(); } if ((D != pD) && (D == LOW)) { lcd.print("D"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('d'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pD = D; } if ((E != pE) && (E == LOW)) { lcd.print("E"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('e'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pE = E; } if ((MCDU != pMCDU) && (MCDU == LOW)) { delay(200); setup(); pMCDU = MCDU; } if ((INIT != pINIT) && (INIT == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('k'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("-INIT-"); delay(1000); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("=MCDU="); lcd.setCursor(counter, 1); pINIT = INIT; } if ((C != pC) && (C == LOW)) { lcd.print("C"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('c'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pC = C; } if ((B != pB) && (B == LOW)) { lcd.print("B"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('b'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pB = B; } if ((A != pA) && (A == LOW)) { lcd.print("A"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('a'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pA = A; } if ((F != pF) && (F == LOW)) { lcd.print("F"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('f'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pF = F; } if ((AL != pAL) && (AL == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('l'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(15, 1); lcd.write(2); delay(500); lcd.setCursor(15, 1); lcd.print(" "); lcd.setCursor(counter, 1); pAL = AL; } if ((AU != pAU) && (AU == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('u'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(15, 1); lcd.write(3); delay(500); lcd.setCursor(15, 1); lcd.print(" "); lcd.setCursor(counter, 1); pAU = AU; } if ((AR != pAR) && (AR == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('r'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(15, 1); lcd.write(4); delay(500); lcd.setCursor(15, 1); lcd.print(" "); lcd.setCursor(counter, 1); pAR = AR; } if ((AD != pAD) && (AD == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('d'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(15, 1); lcd.write(5); delay(500); lcd.setCursor(15, 1); lcd.print(" "); lcd.setCursor(counter, 1); pAD = AD; } if ((N4 != pN4) && (N4 == LOW)) { lcd.print("4"); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('i'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN4 = N4; } if ((N3 != pN3) && (N3 == LOW)) { lcd.print("3"); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('e'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN3 = N3; } if ((N2 != pN2) && (N2 == LOW)) { lcd.print("2"); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('y'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN2 = N2; } if ((N1 != pN1) && (N1 == LOW)) { lcd.print("1"); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('t'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN1 = N1; } if ((K != pK) && (K == LOW)) { lcd.print("K"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('k'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pK = K; } if ((P != pP) && (P == LOW)) { lcd.print("P"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('p'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pP = P; } if ((Q != pQ) && (Q == LOW)) { lcd.print("Q"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('q'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pQ = Q; } if ((R != pR) && (R == LOW)) { lcd.print("R"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('r'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pR = R; } if ((X != pX) && (X == LOW)) { lcd.print("X"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('x'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pX = X; } if ((Y != pY) && (Y == LOW)) { lcd.print("Y"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('y'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pY = Y; } if ((T != pT) && (T == LOW)) { lcd.print("T"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('t'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pT = T; } if ((S != pS) && (S == LOW)) { lcd.print("S"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('s'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pS = S; } if ((CLR != pCLR) && (CLR == LOW)) { Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press(';'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); if (counter >= 2) { lcd.rightToLeft(); lcd.print(" "); lcd.leftToRight(); lcd.print(" "); lcd.rightToLeft(); lcd.print(" "); lcd.leftToRight(); delay(200); counter --; pCLR = CLR; } if (counter == 1) { if ((CLR != pCLR) && (CLR == LOW)) { counter--; delay(200); setup(); pCLR = CLR; } } if (counter == 0) { if ((CLR != pCLR) && (CLR == LOW)) { lcd.print("CLR"); delay(200); pCLR = CLR; counter++; } } } if ((OVFY != pOVFY) && (OVFY == LOW)) { lcd.write(1); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('['); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pOVFY = OVFY; } if ((SPC != pSPC) && (SPC == LOW)) { lcd.print(" "); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press(']'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pSPC = SPC; } if ((SL != pSL) && (SL == LOW)) { lcd.print("/"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('/'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pSL = SL; } if ((W != pW) && (W == LOW)) { lcd.print("W"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('w'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pW = W; } if ((V != pV) && (V == LOW)) { lcd.print("V"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('v'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pV = V; } if ((U != pU) && (U == LOW)) { lcd.print("U"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('u'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pU = U; } if ((Z != pZ) && (Z == LOW)) { lcd.print("Z"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('z'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pZ = Z; } if ((N5 != pN5) && (N5 == LOW)) { lcd.print("5"); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('o'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN5 = N5; } if ((N6 != pN6) && (N6 == LOW)) { lcd.print("6"); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('p'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN6 = N6; } if ((N9 != pN9) && (N9 == LOW)) { lcd.print("9"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('9'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN9 = N9; } if ((N8 != pN8) && (N8 == LOW)) { lcd.print("8"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('8'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN8 = N8; } byte buttonVal = expander6.digitalRead(4); if (buttonVal == LOW && buttonLast == HIGH && (millis() - btnUpTime) > long(debounce)) { btnDnTime = millis(); } if (buttonVal == HIGH && buttonLast == LOW && (millis() - btnDnTime) > long(debounce)) { if (ignoreUp == false) event1(); else ignoreUp = false; btnUpTime = millis(); } if (buttonVal == LOW && (millis() - btnDnTime) > long(holdTime)) { event2(); ignoreUp = true; btnDnTime = millis(); } buttonLast = buttonVal; } if ((N0 != pN0) && (N0 == LOW)) { lcd.print("0"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('0'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN0 = N0; } if ((ND != pND) && (ND == LOW)) { lcd.print("."); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('.'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pND = ND; } if ((N7 != pN7) && (N7 == LOW)) { lcd.print("7"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('7'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; pN7 = N7; } if ((FPLN != pFPLN) && (FPLN == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('b'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("-FPLN-"); delay(1000); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("=MCDU="); lcd.setCursor(counter, 1); pFPLN = FPLN; } if ((DIR != pDIR) && (DIR == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('g'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("-DIR--"); delay(1000); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print(" "); delay(100); lcd.setCursor(5, 0); lcd.print("=MCDU="); lcd.setCursor(counter, 1); pDIR = DIR; } if ((L6 != pL6) && (L6 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('6'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("6"); lcd.write(2); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pL6 = L6; setup(); } if ((L5 != pL5) && (L5 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('5'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("5"); lcd.write(2); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pL5 = L5; setup(); } if ((L1 != pL1) && (L1 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('1'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("1"); lcd.write(2); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pL1 = L1; setup(); } if ((L2 != pL2) && (L2 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('2'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("2"); lcd.write(2); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pL2 = L2; setup(); } if ((L3 != pL3) && (L3 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('3'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("3"); lcd.write(2); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pL3 = L3; setup(); } if ((L4 != pL4) && (L4 == LOW)) { Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press('4'); delay(100); Keyboard.releaseAll(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("4"); lcd.write(2); delay(1000); lcd.clear(); counter = 0; pL4 = L4; setup(); } } //================================================================================================================================================ //================================================================================================================================================ void event1() { lcd.print("-"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press(','); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; } void event2() { lcd.print("+"); Keyboard.press(altKey); Keyboard.press(ctrlKey); Keyboard.press(','); delay(50); Keyboard.release(','); delay(50); Keyboard.press(','); delay(100); Keyboard.releaseAll(); delay(200); counter++; } |
SCHEMAT PODŁĄCZENIA I SZKIC DLA KONTROLERA OVHD & FCU
(z dwoma wyświetlaczami):
Fajne!
Mam pytanie. Na ostatnim zdjęciu masz przyciski podświetlane (na górnym panelu) – skąd takie można wziąć?
te przycisku nie są podświetlane… ;)
…to tylko taki efekt graficzny.
Szukałem takich przycisków, ale nie znalazłem… są tylko duże i drogie… :(
WOW kawał dobrej roboty :)
Uśmiechnij się do kogoś z drukarką 3D jeśli planujesz upgrade przycisków
Jeśli kiedyś czas a przede wszystkim fundusze pozwolą… to zamierzam zbudować cały kokpit Airbusa A320 :) …a wtedy to już nie będzie mowy o kompromisach! :D
…ten kontroler jest w skali 1:2 i ciężko by było umieścić po 2 diody w każdym przycisku… ;)
WOOOW gratulacje pomysłu i wykonania. sam chciałem coś takiego sklecić do mojego symulatora ale obawiałem się programowania przycisków w MFSie. Powodzenia w kolejnych projektach.
Też myślałem, że jest to trudne, ale wcale takie nie jest… ;) Wszystko można znaleźć w necie.
Fajnie, ale nadal nie wiem jak przyciskiem sterowanym przez Arduino wygenerować skrót klawiszowy :)
…tu masz prosty przykład ze strony Arduino ( z tego co wiem ta funkcja jest chyba tylko w arduino leonardo, micro i due):
char ctrlKey = KEY_LEFT_GUI;
void setup() {
pinMode(2, INPUT_PULLUP);
Keyboard.begin();
}
void loop() {
while (digitalRead(2) == HIGH) {
delay(500);
}
delay(1000);
Keyboard.press(ctrlKey);
Keyboard.press(‘n’);
delay(100);
Keyboard.releaseAll();
delay(1000);
}
nie mogę wysłać teraz swojego kodu bo jestem w pracy… :/ ale jesli chcesz to zrobie to wieczorem (po 21.00)
a u mnie wygląda to tak:
char altKey = KEY_RIGHT_ALT;
char ctrlKey = KEY_LEFT_CTRL;
void setup() {
pinMode(2, INPUT_PULLUP);
Keyboard.begin();
}
void loop()
{
int pM = HIGH;
int M = digitalRead(2);
if ((M != pM) && (M == LOW))
{
Keyboard.press(altKey);
Keyboard.press(ctrlKey);
Keyboard.press(‘m’);
delay(100);
Keyboard.releaseAll();
delay(200);
pM = M;
}
}
Po wciśnięciu przycisku wysyłana jest kombinacja: ” alt +ctrl + m ” a po 100 ms zwalniane są wszystkie klawisze.
Przy wysyłaniu samej litery bez klawiszy funkcyjnych można też użyć poprostu: Keyboard.print(“m”);
Zrobiłem ostatnio coś bardzo podobnego, tylko do Kerbal Space Program, i nie musiałem użyć Arduino Leonardo, bo istnieje plugin do KSP używający portu UART.
Ale dzięki tobie mam pomysł, jak zrobić więcej przycisków, dzięki :D
5/5
Mozna zawsze dac hebelkowe podswietlane.
…to by było zbyt dalekie od oryginału. Podświetlenie musi włączać arduino po otrzymaniu odpowiedniego komunikatu od FS-a. Nie każde wciśnięcie przycisku ma powodować łączenie podświetlenia. Do tego dochodzi fakt że muszą to być 2 odrębne podświetlenia do wyświetlania dwóch różnych komunikatów. :) Dlatego stwierdziłem, że lepiej już pominąć oświetlenie niż zrobić to po łebkach. Pozdrawiam :D
Szkoda że niezamiesciłeś, schematów, programów i samego podłonczenia i zgrania z kompem
Schematów nie robiłem bo wymyślałem je na bieżąco.
Na Majsterkowie masz wszystko! Jak podłączyć wyświetlacz jak użyć Ekspanderów.
Wcześniej zamieściłem Ci tu nawet link… to mi usunęli komentarz… dlatego opisuje dopiero teraz. ;)
Po prostu nie chciałem się powtarzać.
Program jest bardzo monotonny (dla każdego przycisku prawie to samo), więc wrzucanie całego programu (ponad 1000 linijek kodu dla każdego z kontrolerów) mijałoby się z celem. Jeśli chcesz to mogę zamieścić cały, ale jak interesuje Cie jak zrobiłem konkretną rzecz to pytaj chętnie pomogę.
Podłączenie to tylko podpięcie kabla USB nie więcej. Sprawa się kompikuje, jeśli chcesz, aby Arduino przyjmowało i wyświetlało dane z gry. Wtedy musisz mieć do tego program na kompie, który te dane będzie wysyłał. Ja miałem gotowy programik z neta, który to robi dla FS-a i swój program musiałem pisać konkretnie pod niego. ;)
A jaki to programik bo ja chce sobie zrobić coś takiego własnie do FS,a X
Schematy i programy już są. :)
Jak dobrałeś obudowę? Tzn co wpisałeś w google czy allegro szukając… druga sprawa, to jak zrobiłeś te otwory w plastikowej obudowie? wywierciłeś czy jak i w jaki sposób tak dokładnie ci niemalże wyszło? Trzecia i ostatnia sprawa, jak nakleiłeś z tego papieru(szablonu) to na przyciski bezpośrednio, bo tam jest szata graficzna też obudowy i same przyciski ale jakbyś nałożył literki A B C D E F G H itd. z calym szablonem to by się pogielo, czy Ty to wyciales z osobna ? Dziekuje za odpowiedz.!
Dokładniej mi chodzi, w jaki sposób poprawnie to wywiercić, jakieś rady :)
Jeśli chodzi o obudowy to wpisz: OBUDOWA UNIWERSALNA PLASTIKOWA.
Otwory najpierw wierciłem a potem rozcinałem nożykiem. Te obudowy są z tworzywa, które dość łatwo poddaje się cięciu a przy tym nie pękają, ale nie ukrywam, że wycięcie otworów było najtrudniejsze ze wszystkich czynności.
Wydrukowałem 2 zdjęcia: jeden z całym panelem a drugi z przyciskami i wycinałem wszystko osobno. :)
Moze lepiej byloby uzyc lutownicy z ostrym grotem do ciecia, powinno dac sie przeciac z latwoscia.
…tez tego probowałem, ale nie dawało to lepszych efektów… :/ ten plastik lepiej znosi cięcie niż topienie… ;)
Jestem pod dużym wrażeniem! …ale niestety zarówno arduino, jak i symulatory lotów to dla mnie tajemna magia. Chętnie zobaczyłbym jakiś film, na którym pokazałbyś jak to wszystko działa razem.
Nagrałem dla Was dwa filmiki. :) Wrzucę je jak tylko wymyślę jak z 160 MB zrobić 8 MB, żeby móc to wrzucić tutaj.
Wrzuć na YouTube i do artykułu wstaw tylko linki (zamienią się one automatycznie na odtwarzacz:)
Dziękuję za informacje! :)
Niesamowite! Już widzę ten pełny kokpit. Dzięki za film.
Filmiki wrzuciłem na samym końcu artykułu :) Zapraszam do obejrzenia! :D
To jest dwustronna płytka PCB czy jednostronna?
Jednostronna :)
Zawsze można było wydać ~2000€ i mieć prawie jak oryginał :P http://cockpitsonic.org/shop/mcdu/
Oczywiście to żart i ode mnie masz 5/5 za projekt i znakomitą realizację (a także za urealnienie hobby).
Dlatego właśnie na samym początku napisałem, że tego typu “zabawki” są bardzo drogie… :/ Jakbym chciał kupić wszystkie części i złożyć kokpit to może bym się z projektem zamknął w 30000€.
Ale przy odrobinie chęci można zrobić coś samemu i mieć z tego jeszcze większa satysfakcje :D
Pingback: Kierunkowskazy - Strona 3
CnC Generals :)
Świetna sprawa, podziwiam pomysł i jakość wykonania, jednakże w samym wpisie przydałoby się więcej łopatologicznych detali dla ambitnych laików takich jak ja :)
jakie detale chciałbyś w nim znaleźć? Chętnie dopiszę :D
Sam robię coś podobnego i korzystam ze starej klawirki USB, tu nie ma żadnej filozofii, WSAD odpowiada za WSAD, ctrl, alt itd, wszystko w nowych szatach ale bez kombinacji – póki co :). W Twoim projekcie najbardziej interesuje mnie użycie potencjometrów do płynnej kontroli parametrów – nie miałbym pojęcia jak się zabrać za coś takiego. Szczególnie chodzi mi o moment skomunikowania Arduino z grą.
Btw, czy projekt wykorzystuje też informacje pobrane z gry – przykładowo prędkość samolotu do wyświetlania ich na LCD? Bardzo mnie interesuje jak wydusić z gry informacje, tak, żeby były rozpoznawalne przez Arduino. Głowa pełna pomysłów ale braki w wiedzy mam :D Dzięki za odpowiedź i jeszcze raz gratuluję pomysłu i wykonania. Jak znajdziesz czas, chętnie dostosuję się do wszelkich wskazówek :)
Zanim trafiłem na Arduino też chciałem przerabiać starą klawiaturę… ;) Jeśli chodzi o pokrętła…to są to Enkodery (nie potencjometry). Sterowanie nimi też jest bardzo proste… przekręcenie o jedną sekwencję w jedną stronę wysyła np: “N” a w drugą np:”M” tak jakbyś wciskał klawisze. Jeśli chodzi o komunikację z grą i pobieranie z niej danych… tu jest trudniejsza sprawa. Do mojej gry jest po prostu programik, który wyciąga w gry wszystkie możliwe dane i pozwala wybrać, które z nich ma wysyłać przez port szeregowy. Arduino je po prostu odczytuje, rozpoznaje i wyświetla w odpowiednim miejscu ( na filmiku tego nie widać, ale na lewym wyświetlaczu wyświetla się aktualna prędkość i kurs – nie zmieniają się ponieważ samolot stoi nieruchomo na pasie).
Bez tego programu też nie miałbym pojęcia jak te dane wydobyć… TEŻ JESTEM POCZATKUJĄCYM.
Jeśli do Twojej gry istnieje taki program to arduino trzeba programować już konkretnie pod niego bo każdy program może wysyłać te dane w innej postaci.
Pozdrawiam, W razie pytań… PISZ :)
Dzięki za odpowiedź :) Dzisiejszy dzień śmignął mi na lutowaniu, wielkimi krokami zbliża się testowanie kontrolera :) Trochę jeszcze mnie przeraża, ale łatwo się nie zniechęcam :) Dzięki za porady, w razie problemów pozwolę sobie uderzyć do Ciebie na Prv, żeby tutaj nie spamować :)
Pozdrawiam!
Wydobyć adresy poprzez Cheat Engine ( są w necie tutoriale) a następnie napisać program, który wysyła te dane do portu. Nie jest to trudne, a wyciągać możemy praktycznie każdy adres z pamięci.
Gratuluję projektu!
A możesz napisać gdzie kupowałeś przyciski, enkodery, etc?
Dzięki!
Nie chciałbym tu robić jakiejś reklamy. Większość ze sklepów internetowych, a resztę z Allegro. :)
w różnych sklepach internetowych… część z allegro. :)
A da sie ten symulator sterowac komendami MIDI?
chyba prościej by to mozna zrobić i możliwości więcej
Też szukałem odpowiedzi na to pytanie, ale nie znalazłem. Więc chyba się nie da. :/
W sumie raczkuje w programowaniu i mam takie pytanko bo nie mogę wyłapać z kodu, arduino robi wszystko w petli więc w przypadku przełącznika ma stan wysoki bądź niski, jaka komenda odpowada za to by wysyłał np “D” tylko przy zmianie stanu z wysokiego na niski lub odwrotny?
Takiego opisu szukałem od dawna :-).Zbudowałem dzięki temu swój sterownik z użyciem expanderów MCP23017 – 8 sztuk daje 128 przycisków, poradziłem sobie z ich zaprogramowaniem, ale nie mogę dać rady z encoderami. Czy możesz wskazać część kodu odpowiedzialną za ich obsługę? Może w formie komentarzy w zamieszonym wyżej kodzie? Chętnie skontaktuję się z Tobą również na maila w sprawie kokpitu do fsx. Pozdrawiam
Możesz podać więcej informacji, skąd wziąłeś biblioteki, jaka wersja Arduino?
Witam.
Czy ma ktoś pomysł jak wysterować siłowniki hydrauliczne lub elektryczne z fsx’a?
Próbujemy zbudować podstawę do naszego kokpitu, która dawałaby wrażenie przeciążeń itp.
Witam, z drugim sketch’em coś nie tak….wychodzi błąd kompilacji. Ktoś próbował?? Jakieś porady?? Bardzo dobry materiał i zabieram się do zrobienia podobnego.
Witam, bardzo zainspirował mnie ten artykuł do tego sotpnia, że chciałbym podjąć próbę wykonania takiego samego kontrolera na pocżątek overhead. Czy mogę jeszcze liczyć na pomoc autora?
Witam, projekt super mam pytanie jakiego IDE użyłeś i biblioteki do obsługi PCF8574
Cześć.
Podziwiam – super projekt
Czy pomógłbyś mi z czyś prostszym ?
Będę szalenie wdzięczny
Jak użyć tego kodu bez ekranu i na jakiej wersji i z jakimi bibliotekami, bo nie bardzo chce mi działać ten kod. A posiadam Leonardo i ekspandery , a od miesiąca próbuje ruszyć coś..