Arduino Game 16×2 LCD  – programowanie obiektowe

Arduino Game 16×2 LCD – programowanie obiektowe

Witam, wszystkich majsterkowiczy…

Słowo o mnie:
Od kilku miesięcy interesuje się informatyką a szczególnie programowaniem. Tak dokładniej pisaniem prostych gier w C/C++ i SFML -u (bardzo prostej i przyjemnej bibliotece graficznej). Od niedawna odkrywam także Arduino. Mając do dyspozycji ekran lcd 16×2, dość szybko wpadłem na pomysł napisania prostej gry. Nie dużej wielkości wyświetlacz daje nam kilka możliwości… W przyszłości planuje także zakup większych wyświetlaczy i opis ciekawych gier.
Przy okazji postaram się też trochę wspomnieć o programowaniu obiektowym…

Potrzebny sprzęt:
Arduino Uno
Shield LCD 16×2
Adapter do baterii 9V

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Przedstawię wam mój pomysł na grę, kod + analiza.
„Template – czyli taki schemat”

Początek bardzo prosty, potem my dwie klasy, object i player. Jeżeli ktoś nie wie jak działa klasa, polecam ten artykuły:
Klasy i obiekty
Metody czyli funkcje
Konstruktor i Destruktor

Metoda keybords dotyczy obsługi shielda, poradnik producenta:
Shiled Lcd

Funkcja Pauza, pobiera czas przy starcie. Obliczając różnicę możemy obliczy czas jaki upłynął od aktualizacji zmiennych czasu.

Arduino Game 16x2 LCD  - programowanie obiektowe

Kod gry:

Inna wersja gry:

Dwie niby różne gry, efekt końcowy bardzo zbliżony. Możemy jednak za obserwować różnice w kodzie i jaki to ma wpływ na budowę aplikacji, efekt końcowy.

Ps. Dlaczego podałem linki do innej strony? Oczywiście mógł bym to wszystko opisać samodzielnie, ale w efekcie przedstawił bym po raz kolejny coś co zostało już ujęte. (Jeżeli mimo wszytko naruszyłem jakieś zasady, proszę o wiadomość i postaram się jak najszybciej to poprawić. Forum cpp0x dotyczy głównie języka c++ i standardu c++11 potocznie zwanego „standard 0x”, opisane tam elementy jednak występują w różnych językach, i stanowią doskonały wstęp do programowania obiektowego, dostępnego również dla Arduino. Jeżeli ktoś dalej ma problem z tym tematem, zapraszam do rozmowy w komentarzach.

Pozdrawiam „Crax”

Ocena: 4.39/5 (głosów: 38)
Nettigo - patron działu Elektronika

Podobne posty

Arduino ethernet device

Arduino ethernet device

Poniżej opisany projekt przedstawia „wrap” biblioteki EtherCard https://github.com/njh/EtherCard.Biblioteka EtherCard bardzo ładnie rozwiązuje konfigurację modułu ethernet…

5 komentarzy do “Arduino Game 16×2 LCD – programowanie obiektowe

  • Z jednej strony ciekawe, z drugiej nieco bez sensu i racji bytu. Chwała za to, że próbujesz nauczyć obiektówki, lecz powinieneś zrobić chociaż minimalny opis kodu oraz wymienić zalety obiektów nad strukturami. Gdyż post skonstruowany w ten sposób wygląda, jak skądś podkradziony i tylko przetłumaczony. Z mojej strony tyle, pozdrawiam.

    Odpowiedz
  • Fajne. Dobre wprowadzenie do Arduino dla kogoś kto już zna trochę kodowanie. Jak ktoś zauważył brak komentarzy w kodzie w ogóle nie pomaga początkującym, ale przecież w sieci jest dużo poradników, a sam kod jest wystarczająco prosty aby nawet ktoś po kilku lekcjach w gimnazjum ogarnął temat.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?