Termostat, sterownik pieca gazowego CO na DS18B20 i sterowaniem 430MHz RF.

Witam. Z góry uprzedzam, że kod źródłowy nie jest mojego autorstwa, a jest to zlepek kilku projektów dostępnych w Sieci, które udało mi się w lepszy lub gorszy sposób poskładać w całość i uruchomić. Najważniejsze, że działa tak jak chciałem. W przyszłości będę chciał go rozbudować i ulepszyć. Arduino mam o 2 tygodni i na razie jestem na etapie ctrlc, ctrlv:)

Zasada działania prosta, ale wydaje mi się skuteczna. W dwóch pomieszczeniach na piętrze umieszczone będą czujniki temperatury DS18B20. Na grzejnikach zamontowane będą elektrozawory (w stanie beznapięciowym zamknięte). Jeśli temperatura w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej, elektrozawór na grzejniku zostanie otwarty i do nadajnika zostanie wysłany sygnał który uruchomi piec. Na schemacie nie wrysowywałem przekaźników, zostaną dołączone przed rezystorem diody. 

Chciałem, żeby sygnał dla pieca wysłany był z opóźnieniem 2-4 min, bo tyle mniej więcej trwa otwarcie zaworów grzejnikowych, ale nieszczęsna funkcja delay rozkładała mi program. Na razie nie wiem jak ją obejść.

Wykorzystane (najważniejsze) elementy:

  • Termostat (nadajnik) : Arduino UNO, czujnik DS18B20, nadajnik 433MHz RF FS100A, LCD 16 2 z modułem I2C, przekaźnik z cewką 5VDC do wysterowania elektrozaworu
  • Odbiornik: Arduino Nano, odbiornik 433MhZ, przekaźnik z cewką 5VDC

Poniżej schematy i kody. Dotyczą jednego nadajnika, ale docelowo będzie jeden nadajnik z rozprowadzonymi dwoma czujnikami, lub dwa pojedyncze jak niżej, ale nie wiem, czy odbiornik obsłuży 2 takie same nadajniki.

Mile widziane wszelkie sugestie co do ulepszenia.

Kod pewnie się przyda nowicjuszom, takim jak ja:)

Nadajnik/termostat

Kod termostatu

Odbiornik

Kod odbiornika

Ocena: 4.36/5 (głosów: 11)
Nettigo - patron działu Elektronika

Podobne posty

Regulator PID na arduino.

Regulator PID na arduino.

Witam wszystkich majsterkowiczów! Chciałbym przedstawić wam moje nagranie dotyczące realizacji regulatora PID przy użyciu arduino.Regulatory…

10 komentarzy do “Termostat, sterownik pieca gazowego CO na DS18B20 i sterowaniem 430MHz RF.

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?